Gradili ste svoj brend deceniju. Možda dve, možda i duže. U brend investirali znanje, ljude, novac, svu pažnju i dugoročne veze sa svojim kupcima. Poslovali ste tržišno, bili ste apolitični, slušali ste potrebe svojih kupaca. Prošli ste mnoge krize – ekonomske, političke, finansijske…kao i krize u sopstvenim kompanijama.I verujete da je to dovoljno, da će ono što je izgrađeno opstati samo po sebi.
A da li je baš tako?
Konfučije je rekao: „Nije važno kojom brzinom se krećete, važno je da nikada ne stanete“.
U godinama u kojima ste posvećeno stvarali svoju kompaniju, svoj brend, stasali su i novi potrošači – vaši potencijalni i budući kupci: Z generacija. Osim što uzmaju sve veće učešće u potrošnji, zauzimaju i sve više prostora na tržištu rada – to su sadašnji i budući zaposleni u vašim kompanijama.
Zahtevi Z generacije u odnosu na brendove, sasvim su drugačiji od zahteva kupaca sa kojima ste gradili istoriju svoje kompanije. Za dalji opstanak i razvoj zato je presudan pogled u budućnost, a ne zadovoljstvo učinjenim i pogled u prošlost.
Nove generacije od brendova očekuju:
- Čak i u političkom smislu, kao podrška nekoj ideji ili i iniciranje promena koje unapređuju zajednicu.
- Transparentnost – ključni pojam za novi svet, kako u rukovođenju tako i u komuniciranju. Od brendova se očekuje transparentno poslovanje pre svega, briga o zaposlenima, zajednici, ulaganje svake vrste u stvaranje boljeg okruženja za sve, ali i transparentno iznošenje svih aktivnosti, ideja i stavova bitnih za napredak zajednice.
- Uključenost. Kupci više nisu samo potrošači, brojevi u mesečnim i godišnjim izveštajima. Oni traže „mesto u vašem timu“, mogućnost da se čuje njihovo mišljenje, priliku da učestvuju u društveno odgovornim aktivnostima brendova.
Ovo su naša dosadašnja iskustva i razvojni put kojim vodimo svoje klijente. No trendovi koje iznosimo isti su širom zemaljske kugle, o čemu svedoči i tekst na blogu Worldcom PR Grupe: https://bit.ly/30AoyoC
Da li ste spremni za novo doba?
Autor: Nataša Pavlović Bujas