U poslednjih par godina, skoro pa da se ni jedna promotivna kampanja ne može zamisliti bez angažovanja influensera!
Međutim, pre angažovanja influensera obavezno obratite pažnju na ove važne detalje:
- da li se životni stil influensera uklapa u ideju o vašem brendu
- da li postoji nešto negativno što ne želite da korisnici vežu uz vaš brend
- koja je vaša ciljna grupa, a kojoj se grupi najčešće influenser obraća
- kolika je zajednica koja stoji iza influensera
- koje brendove i kampanje je zastupao ranije
Influenseri su uticajni pojedinci koji zastupaju određene vrednosti, a pritom su veoma aktivni na društvenim mrežama i imaju veliki uticaj na izbor drugih ljudi indirektno, tako da izgleda da baš svi žele da imaju baš ono sto oni reklamiraju i hvale! Ali ukoliko influenser nije zaista konzument vašeg proizvoda to će se negativno odraziti na vašu kampanju. Zato budite pažljivi pri izboru, jer to što je neko „popularan“ ne znači da je adekvatan izbor za vaš brend. Nekada je bolje odabrati i manje poznate ljude, ali one koji zaista uživaju u vašem brendu i videćete pozitivne rezultate.
U zavisnosti od kampanje i brenda za koji želite da angažujete influensera, postoje razni vidovi saradnje. Osim najčešće korišćenog tipa saradnje promovisanja brenda kroz brend ambasadore, u saradnji sa influenserima zastupljeni su i: sponzorisanje putovanja influensera, njegovo prisustvo na nekom događaju kompanije, njegove recenzije kompanijskih proizvoda, sponzorstvo objava na društevnim mrežama i slično.
Rezultati kampanje u kojoj su angažovani influenseri su uglavnom brzi i lako vidljivi, ali često i kratkotrajni. Povećaće se instant potražnja za vašim brendom ili uslugom, ali na duže staze , za gradnju brenda i podizanje vrednosti brenda obavezno koristite i druge marketinške kanale i alate.
I ne zaboravite – vaši zaposleni su vaši najznačajniji influenseri i ambasadori vašeg brenda i vaše kompanije!