KAKO MODNA INDUSTRIJA PARIZA PREVAZILAZI KRIZU – PARIZ OTVARA VRATA NOVOM ISKUSTVU KUPACA LUKSUZNIH BRENDOVA!

Oči svetske modne industrije i industrije luksuznih proizvoda, ovih dana uprte su u Pariz. Pariz je simbol vrhunskih proizvoda, brendova ali i izvanrednog potrošačkog iskustva, iako čini samo 4% od ukupnog svetskog tržišta u ovoj oblasti.

Na prvi pogled, otvaranje pariskih butika izgledalo je skoro pa svečano, obzirom da su na ulazu u radnje, posle dva meseca prekida rada, kupce dočekivali špaliri nalik na počasnu stražu. Samo što je ovoga puta, ta počasna straža kupcima na ulazu delila maske i alkoholne gelove.

Nova pravila i iznenađenja sačekala su  ih i po ulasku u radnju – svuda su postavljeni znakovi i uputstva o novim pravilima ponašanja:

  • Obavezno nošenje maske,
  • Poštovanje fizičke distance,
  • Zabranjeno je testiranje kozmetičkih preparata,
  • Kabine za presvlačenje dezinfikuju se nakon svakog kupca,
  • Sva isprobana odeća, koja potom nije kupljena, čisti se parom i odlaže u karantin na 24h !

 

Otvaranje objekata će biti postepeno – poslednji će početi sa radom tržni centri i robne kuće.

Ipak u vazduhu se oseća blaga tenzija – kako obezbediti sigurnost pri kupovini, a ne narušiti užitak kupovnog iskustva? Kako da kupac uživa u prodavnici koja liči na komoru za dekontaminaciju? Na topao čaj, kafu ili čašu šampanjca trenutno možete da zaboravite.

Ipak, prodavci su prijatno iznenađeni posećenošću, iako veliki broj ljudi i dalje preferira ostanak kod kuće. Još i više iznenađuje podatak da je prosečna vrednost kupovine prilično visoka, odnosno stepen konverzije je veći, iako je promet manji.

Imajući u vidu da 70-80% kupaca u luksuznim prodavnicama Pariza čine turisti, dodatni problem je što njih u ovom trenutku nema i što se očekuje da će povratak većeg broja turista na ulice Pariza potrajati čak 18 meseci.

Stoga se postavlja pitanje finansijske opravdanosti da prodavnice i u narednim mesecima ostanu otvorene –moguća su privremena ponovna zatvaranja, barem u periodu revitalizacije saobraćaja i turizma. Renovacija ovog biznis segmenta već teče u tri smera: lične (zakazane) kupovine, in-line zabava za kupce koji čekaju u redovima ispred radnji i sinergija sa internet prodajom.

 

Lične kupovine:

Dior-ovi kupci već mogu zakazati svoj termin za kupovinu – telefonskim pozivom ili SMS-om. Neretko, u prodavnicama poznatih brendova, vašom kupovinom „rukovodi“ asistent prodaje, obezbeđujući da ne dođete u kontakt sa drugim kupcem, ali i da vas spreči da dodirujete proizvode – to čini samo on. Umesto užitka u slobodnom istraživanju proizvoda, dobijate punu pažnju vašeg ličnog asistenta, čime se nastoji održati VIP iskustvo i zadovoljstvo procesom kupovine.

Brendovi će morati da pronađu alternative malim stvarima koje čine luksuzno iskustvo i da dodatno istaknu značaj i negovanje ličnih odnosa sa kupcima.

 

In-line zabava:

Ispred Gucci radnje stvorio se poduži red, zbog ograničenog broja kupaca istovremeno prisutnih u radnji. Sličnu sliku mogli smo videti i ispred nekih beogradskih butika po ukidanju vanrednog stanja. Jedno od rešenja da se vreme čekanja korisno upotrebi, a i da se poboljša iskustvo kupovine, jeste da brendovi kreiraju aplikacije koje bi omogućile kupcima da sadržaj radnje pregledaju dok stoje u redu. Ovakve inovacije još uvek čekaju da budu primenjene.

 

Sinergija sa internet prodajom

Kako kupci manje vremena provode u prodavnicama, dobro je intenzivirati internet prodaju i internet komunikaciju sa kupcima.

Prema procnama stručnjaka – prodaja se ubrzano seli na internet, a fizičke prodavnice više nisu kanal distribucije, već samo mesto dizajnirano za sticanje posebnog iskustva. Ovaj trend vidimo veće duže vreme, ali će ga kriza dramatično ubrzati.

 

Tekst je priređen na osnovu sadržaja : https://www.voguebusiness.com/consumers/paris-reopens-reshapes-real-life-luxury-shopping-covid-19?utm_source=Vogue+Business&utm_campaign=8d71ad065c-EMAIL_CAMPAIGN_2020_02_14_02_09_COPY_01&utm_medium=email&utm_term=0_5d1e7914df-8d71ad065c-34972289

Beograd, 11000 Radoja Domanovića 16 | office@blumengroup.rs