Prosečan dan u životu jednog preduzetnika razlikuje se u zavisnosti od posla koji radimo, ali skoro uvek je ispunjen brojnim zadacima i obavezama koje, naizgled, zahtevaju pažnju i fokus tokom čitavog dana.
Iako ne postoji jasna struktura preduzetničkog dana, većina ih ustaje rano kako bi iskoristili vreme za planiranje i organizaciju dana, što bi u prevodu značilo – čim se istuširamo i popijemo kafu, odgovaramo na mejlove i čitamo vesti. Odmah nakon toga valja odrediti prioritete zadataka za taj dan i dogovoriti ili obaviti sastanke, bilo sa kolegama, bilo sa klijentima. Ovo nam u velikoj meri oduzme prvu polovinu dana, tako da druga polovina odlazi zapravo na rad na svemu postavljenom i rečenom nekoliko sati ranije.
Ako radite od kuće – izgleda kao da radno vreme, kao takvo, čak ni ne postoji!
Ako je vaš posao vezan za rad sa ljudima – moguće ometanje je konstantno, jer gotovo uvek neko ima neku ispravku, komentar, novu ideju, pitanje, sugestiju… Najčešće u poslednjem trenutku.
To može biti inspirativno i motivišuće, ali i veoma naporno, naročito ako se naša kompanija bavi različitim oblastima rada – kao što je slučaj kada su u pitanju marketing i PR agencije i slične delatnosti. Tada se osim „prebacivanja“ sa jednog klijenta na drugog, trećeg, prebacujemo i iz oblasti u oblast ploveći kroz dan.
Tek nakon što smo obavili sve što imamo za svoje klijente – jer su oni prioritet – stižemo da posvetimo pažnju sopstvenoj firmi u smislu revizije kratkoročnih i dugoročnih ciljeva, da porazmislimo o razvoju potencijalne nove usluge ili proizvoda, a možda i da odradimo kratku analizu tržišta. Često to sve zna da se preklopi sa “onim danima u mesecu” kad treba dovršiti izveštaje, usaglasiti knjigovodstva i obaviti druge administrativne poslove.
Vreme za odmor? Kada ga ukradete. Vreme za san? Koliko je baš neophodno.
Da li mora baš tako? I zašto se sve više srećemo sa prezauzetošću – svojom ili ljudi koji nas okružuju?
Preduzetnički počeci najčešće izgledaju kako je opisano, jer je mnogo oblasti koje treba savladati na početku poslovanja, ali ako ostanete zaglavljeni u opisanim situacijama i one pređu u hronično stanje – problem je u:
– upravljanju vremenom i
– odlaganju odluka.
Upravljanje vremenom je veoma važna veština, jedna od najkorisnijih i na ličnom i na poslovnom planu, pa ćemo joj posvetiti neki od narednih tekstova.
Odlaganje odluka – najčešće zbog predugog analiziranja prevelike količine informacija – prilično je stresno i veoma neproduktivno. Zato vas podsećamo na jednostavan alat – Dekartov kvadrat – koji će vam pomoći u određivanju prioriteta i svakodnevno većoj produktivnosti: https://bizlife.rs/dekartov-kvadrat-neverovatno-lak-nacin-da-donesete-tesku-odluku/
Blumen group dugi niz godina klijentima pomaže u strateškom planiranju, strateškim komunikacijama, tržišnom pozicioniranju, integrisanim i digitalnim komunikacijama, odnosima s javnošću, ali i u ličnom i timskom razvoju kada su u pitanju upravljanje vremenom i postavljanje ciljeva, kroz mentorski i koučing rad sa klijentima.
Ako i vas obaveze gaze, ne stižete ništa, nemate vremena za sebe, prijatelje, porodicu i nikako da se naspavate – pišite nam na: office@blumengroup.rs
Rešenje postoji.