Naravno, svi bismo mi voleli profile i stranice od 50 hiljada pratilaca, više od 500 lajkova po objavi i bar 500 do 1000 komentara podrške po postu. Ipak, da li nam je to baš toliko značajno i zašto se u tome (ne)ogleda uspeh našeg biznisa?
Kada pokrenemo svoju firmu, bilo da je u pitanju marketing agencija, stranica za prodaju odeće, kolača, planova ishrane, idealno poslovanje često zamišljamo kao profile za koje su svi čuli, sa bezbroj pratilaca, lajkova i interakcije na našim društvenim mrežama i milion prodatih proizvoda, dok se kupamo u kešu koji smo od toga zaradili.
Istina je da broj lajkova i pratilaca na tim profilima nudi neki vid sigurnosti i verodostojnosti u to da je naš biznis kvalitetan. Ne samo iz našeg ugla, nego iz ugla svakoga ko uđe na naše profile. Ako pričamo iskreno, svi mi, uvek ćemo se radije odlučiti da nešto kupimo baš sa takvih profila, jer to nama znači da je dosta ljudi tamo već kupovalo, da su iskustva lepa, da je “proverena firma”…
Ipak, u svemu tome često zaboravimo nekoliko veoma važnih elemenata. Ljudi kada neku objavu lajkuju, ti lajkovi najćešće predstavljaju baš to – sviđanje objave, svojevrsno statusno dokazivanje. Lajkovi nisu loši, naprotiv, veoma su poželjni, ali uvek treba da imamo u vidu da to što se nekome naša objava dopala, apsolutno ne znači da je zainteresovan da taj proizvod ili uslugu i kupi!
Zaboravljamo koliko promene mogu da naprave samo dva dugmeta – “save” i “share”, jer za razliku od statusnog dokazivanja kroz lajkovanje, save i share ljudi klikću na postovima koji za njih nude neke značajne i korisne informacije. Bilo da ih sačuvaju za kasnije da se podsete, ili podele sa drugim ljudima, a njihovo deljenje, nama povećava vidljivost – organski.
Ono što takođe zaboravljamo je činjenica da na društvenim mrežama skroro sve može da se plati. Mi možemo da platimo reach (doseg objave), možemo da platimo reklamu, možemo da platimo promociju stranice. Što više novca uložimo u plaćanje ovih stavki, logično je da će naš biznis doći do većeg broja ljudi. To takođe nije loše. Isto je veoma poželjno, naročito kada pričamo o prodaji proizvoda i/ili usluga. Jer naš uspeh ogleda se u krajnjem – u prodaji proizvoda.
Upravo su to neki od najbitnijih parametara, a ti parametri nisu vidljivi posetiocima profila i stranica, već samo nama, administratorima. Baš zato umemo često da upadnemo u zamku da uspeh našeg posla zavisi od toga koliko nas ljudi prati ili lajkuje objave, što ne samo da nije tačno, nego još može i da nam uništi samopouzdanje i volju za radom, ako vidimo da našu konkurenciju “prati i lajkuje” više ljudi.
Ciljajte promišljeno – nemojte upasti u tu zamku.