U poslednjih nekoliko godina svedoci smo da mnoge kompanije i brendovi angažuju različite influensere u svrhu promocije svojih proizvoda, sa ciljem da dođu do što veće publike. Ovaj “trik” u marketingu do sada se ispostavio kao izuzetno koristan i uspešan. Osoba koja na ovaj način ma uticaj na druge ljude, može biti ključni element u širenju pozitivne reputacije i uspeha kompanije.
Upravo zbog toga, jedina bolja stvar od angažovanja influensera za svoju kompaniju jeste biti influenser sopstvene kompanije! Isto važi za visoke rukovodioce i CEO pozicije.
Kada vlasnik i/ili direktor kompanije u javnosti postane njen glavni predstavnik i kada ljudi počnu tu osobu da povezuju sa konkretnom kompanijom, oni postaju “lice firme”. Na ovaj način gradi se poverenje kako sa zaposlenima, tako i sa klijentima, a upravo je poverenje ključno za uspeh neke kompanije.
Osim toga, korišćenjem sopstvenog uticaja dodatno se širi vidljivost brenda, budući da ga više ne prate samo ljudi zainteresovani za proizvode ili usluge koje brend nudi, nego i ljudi koji poznaju, cene i imaju kvalitetan odnos sa vlasnikom/direktorom kompanije. Ovako se ujedno širi i mreža kontakata, što brendu daje mogućnost da zahvati i druga tržišta i osvoji nove potrošače/kupce. To dovodi i do povećanja prodaje, naročito ako je u pitanju manja ili tek otvorena firma čije poslovanje ima jaku konkurenciju.
Iako pojedinim ljudima reč influenser ali i zanimanje kao takvo zvuči kao da neko ne radi ništa, a za to dobija novac, to nije baš istina, niti je lako postati influenser. Da bismo uspešno bili influenseri svoje firme u svakom trenutku moramo biti iskreni, autentični i stručni za oblast o kojoj govorimo. I najznačajnije – verovati da kompanija/brend zaista donose dodatni kvalitet/vrednost klijentima/potrošačima i transparentno i uverljivo to pokazati javnosti.
Ključni faktor u ovom konceptu vlasnika/direktora/menadžera u ulozi influensera, jeste i razvijanje ličnog brenda, jasna ideja o tome ko smo, šta želimo da postignemo i kako želimo da se predstavimo svetu, kao i da budemo aktivni na društvenim mrežama i u svim ciljnim javnostima i spremno da investiramo sve resurse vreme, energiju, znanje pa i novac.
Blumen group ima svog influensera – to je upravo vlasnica i direktorka ove marketing agencije Nataša Pavlović Bujas, koja iza sebe ima višedecenijsko iskustvo iz oblasti menadžmenta, marketinga i komunikacija. Uz usluge agencije u oblasti marketing i PR strategija i aktivnosti, digitalnog marketinga, komunikacije na društvenim mrežama, upravo Nataša već godinama našim klijentima pruža i izuzetno značajne usluge mentorstva i coaching-a na različite teme, a neke od njih su i:
– kako biti uspešno istrajan u svom poslu,
– kako izgraditi prepoznatljiv brend,
– kako voditi efikasan tim,
– kako uskladiti lične i poslovne ciljeve i razvoj.
Iako ima i formalno obrazovanje i ekspertizu i veliko iskustvo u mentoringu i koučingu, iako je za uspešan mentorski rad i nagrađena od strane Udruženja poslovnih žena, Nataša i danas ima svoje “učitelje” – mentore i mentorke, jer rad na sebi nikada ne prestaje. Šireći lanac međusobnog uticaja, podrške i napretka, ona je i nedavno bila menti – jedna od 15 menadžerki iz sveta, učesnica mentorskog
Fortune Most Powerful Women/USA Department of State Global Mentorship Program-a.
O mentorstvu i sticanju znanja: https://www.youtube.com/shorts/jIGxDBZ8Qkc