Kombinovanje vizuelnih podataka i teksta u velikoj meri poboljšava koliko dobro ljudi zadržavaju neke informacije. To je jedan od najboljih razloga za upotrebu infografike umesto ogromnih količina tekstualnih informacija.
Od mapa i planova grada, preko različitih grafikona, matematičkih i statističkih podataka, saobraćajnih znakova, knjiga, pa sve do gomile informacija u obliku različitih vizuala na društvenim mrežama – danas je svet nezamisliv bez infografika.
Nisu prikladni za baš svaku situaciju, ali kada se dobro urade, mogu da budu odličan resurs za vaše korisnike. Kojim god biznisom da se bavite, želite da doprete do korisnika vaših usluga, zar ne? U doba progresivne ekspanzije svih vrsta informacija, naći način da iskočite iz gomile je pravi izazov. Infografici su sjajno rešenje za predstavljanje informacija na način koji je ljudima zanimljiv, koji će lakše i brže konzumirati.
Zato smo za vas spremili nekoliko saveta i trikova o tome kako da isplanirate i izdizajnirate svoj infografik, na način koji će najbolje istaći vašu poruku.
- Jednostavnost
Svi smo videli komplikovane, složene infografike koji umeju da budu zadivljujući, ali i vrlo zbunjujući. Iako mogu da budu vrlo vizuelno privlačni, izgubiti se u dešifrovanju ume da bude zamorno, a infografik onda gubi svoju svrhu. Preneti jasnu poruku na najjednostavniji način je cilj dobrog infografika. Jednostavnost podrazumeva da se usredsredite na to koji su podaci bitni i da predstavite baš njih. Nije potrebno prikazati svaki podatak ili informaciju koju imate.
- Kratak i precizan tekst
Gotovo svaki infografik sadži i neku količinu teksta. Međutim, morate paziti da ne preterate sa količinom teksta, trudite se da on bude kratak i precizan, kao podrška vizualizaciji. Ukratko, ako možete da prikažete nešto, umesto da to napišete, to je to J Svaki tekst na infografiku mora da ima jasnu svrhu. Nema potrebe da pišete duge rečenice ili objašnjavate.
- Razmislite o bojama
Boja je jedan od najvažnijih prenosilaca poruka i emocija, i vrlo je važna u dizajnu infografika. Ukoliko pravite infografik za brend, verovatno će biti potrebno da se uvrsti korporativna paleta boja, što ne znači da ne smete koristiti još neku radi cilja koji imate. Boja treba da podrži prikazane podatke i informacije. Uzmite u obzir ton koji bi vaš infografik trebalo da ima i u skladu tim izaberite kolor šemu. Ne koristite blistave, jarke boje za podatke koji bi trebali biti ozbiljni i obrnuto.
- I najvažnije, podaci
Najvažniji zadatak infografika je da prenesu podatak ili informaciju na način koji je lak za razumevanje. Dakle, u svakoj odluci koju donosite o sadržaju i dizajnu vašeg infografika, razmislite da li podržavaju podatke i zaključke koji želite da čitaoci donesu. Ako se na to usredsredite, vaši će infografici biti mnogo jasniji i korisniji, a samim tim je veća verovatnoća da se vašim korisnicima dopadnu.