Već 20 godina, PANTONE-ova boja godine utiče na razvoj proizvoda I tržišta u mnogim sferama – od mode, preko industrijskog dizajna do ambalaže I grafičkog I web dizajna. Kako tvrde na svom sajtu, proces odabira boje za narednu godinu zahteva pažljivu analizu trendova I uticaja u mnogim oblastima: industriju zabave, modu, umetnost, sva područja dizajna, popularne turističke destinacije, čak I životne stilove I društveno-ekološke uslove.
Te 1999 godine, na pragu ovog milenijuma, Pantone-ov izbor je bila Cerulean, spokojna nijasa plave koja je odslikavala istovremeno uzbudjenje I smiraj u vezi Y2K problema, (the Millennium bug – odnosi se na problem formatiranja I skladištenja podataka za datume koji počinju u 2000).
Stoga možda I nije toliko iznenađenje što je izbor za 2020 upravo PANTONE 19-4052 Classic Blue, indigo nijasa koja odiše stabilnošću I pouzdanjem, asocira na nebo u sumrak, mirnu vodu i spokoj.
Prethodne dve decenije su obeležene istom vrstom strepnje na globalnom nivou, mnogo promena ali I nade. Imajući u vidu da se tehnologija razvija mnogo većom brzinom nego ljudska sposobnost da sve to procesuira, nije iznenađujuće da imamo potrebu za sigurnošću I smirenošću, što su stručnjaci iz PANTONE-a i prepoznali.
Vreme je za jednu novu fazu, poručuje nam ova lepa plava nijansa, naglašavajući želju za stabilnim temeljima na kojima će se graditi budućnost.