Verujemo da vam pojam “Black Friday” (“Crni petak”) nije nepoznat i da i u okviru vaše kompanije razmišljate o prodajnim i promotivnim aktivnostima vezanim za predstojeće dane grozničave kupovine.
A ako i ne razmišljate, ili smatrate da vaša delatnost nije pogodna za ove i ovakve prodajne i promotivne akcije, skrećemo vam pažnju na sledeće:
- „Black Friday“ akcija grozničave kupovine, svake godine se organizuje odmah po drugom značajnom prazniku koji se proslavlja npr.u državama SAD – a to je „Dan zahvalnosti“. Ovaj dan doživljava se kao početak dužeg prazničnog perioda (čitav decembar) u kome se sa zahvalnošću okrećemo ljudima oko sebe, poklanjajući im ne samo simbolične poklone, već i vreme i pažnju.
- Izvorno, „Black Friday“ je bila jednodnevna akcija kupovine uz velike popuste (uvek petkom, a ove godine 29.11.), organizovana pre svega da bi trgovci krajem godine uvećali svoj promet i prihod i time poboljšali svoje poslovne rezultate. Obzirom da je odziv građana bio ogroman, da su gužve bile nesnosne i da je bilo i dosta fizičkih incidenata i povreda, reč „Black“ je dobila i dodatno, pomalo šaljivo značenje „masnica od povreda“, a trgovci su počeli da razmišljaju o novim vidovima organizacije, da bi kupovine bile manje rizične i udobnije i da bi svaki kupac uspeo da tokom kupovine pronađe nešto za sebe.
- Vremenom, „Black Friday“ akcija proširena je i na sve dane u nedelji koja prethodi „Danu zahvalnosti“, a prodajne aktivnosti sa pogodnostima za klijente počele su da uvode i kompanije kojima maloprodaja nije osnovna delatnost.
Šta vi možete učiniti za svoje kupce, klijente i poslovne partnere u nedelji „Black Friday“ akcije, od 25. novembra do 30. novembra?
- Napravite listu osoba (grupa osoba) koji su uticali ili vam pomogli da u ovoj godini ostvarite željeni rezultat. Naravno, vaši kupci su na prvom mestu.
- Osmislite akciju koja će im omogućiti kupovinu sa benefitom – određenim popustom ili poklonom uz obavljenu kupovinu u ovom periodu.
- Osmislite akciju kojom ćete im iskazati zahvalnost i pažnju – to može biti pismo ili mejl zahvalnosti, kao i poseban tretman za lojalne kupce tokom nedelje „Black Friday“ kupovine – određeno vreme kupovine rezervisano samo za njih, u kome će dobiti punu pažnju vaših prodavaca (zaposlenih), neko prigodno osveženje i sve potrebne savete tokom kupovine.
- Pripremite, razgovorom i konkretnim uputstvima, svoje prodavce (i/ili zaposlene) na značaj planiranih aktivnosti, kao i na način kako treba da budu sprovedene. Neka sva logistika bude spremna na vreme.
- Napravite, ako je moguće, foto i video dokumentaciju, javno zahvalite onima koji čine vaš biznis uspešnim – to možete učiniti i makar samo na svom sajtu i svojim stranicama (profilima) na društvenim mrežama.
Nemojte se ustručavati da predložene aktivnosti sprovedete čak i ako je vaš biznis manjeg obima.
Ljudi su ti koji čine da vaš biznis postoji i raste, a vaša zahvalnost će pomoći da rastete dalje zajedno.