Današnje tržiše je bombardovano velikom količinom raznih proizvoda koji pokušavaju da privuku pažnju na svakom koraku, smanjujući verovatnoću da će se baš vaš proizvod istaknuti. Poznato je da najveći broj informacija usvajamo vizuelnim putem (preko 80% ), od toga, boja je najuticajnija, zatim slede oblici, pa simboli, I na kraju, tekst.
Slobodno možemo reći da boja igra važnu ulogu u pravilnom doživljaju onoga što želite da poručite korisnicima vaših usluga. Taj vizuelno očigledan, ali suštinki vrlo suptilan izbor, ima značajan uticaj na to kako javnost percepira vaš brend. Bez obzira da li pokrećete malu kompaniju, veliku korporaciju, dizajnirate novi proizvod ili uslugu, razmislite o opcijama. Naravno, dobro je pogledati I šta su izabrali oni koji su u traženoj oblasti već prepoznatljivi.
Naravno, ne mora se naglašavati da je doživjaj određene boje I poprilično subjektivan doživljaj, ali generalno (prema teoriji psihologije boja) možemo izdvojiti najvažnije karakteristike:
crna: misterija, elegancija, smrt, zlo, moć, tuga.
plava: tuga, smirenost, odanost.
zelena: obilje, priroda, rast, svežina.
žuto: sreća, koncentracija, nada.
crvena: strast, gnev, opasnost, ljubav.
bela: čistoća, nevinost.
ljubičasta: luksuz, bogatstvo, sofisticiranost.
siva: konzervativna, formalnost.
Ali postoje neke specifične interpretacije u određenim zemljama ili regionima:
Crno je u Kini znak visokog kvaliteta i poverenja.
Plava boja u Iranu ima značenje besmrtnosti.
Zeleno znači visoko tehnološki u Japanu, sreća na Bliskom Istoku, smrt u Južnoj Americi.
Žuta je boja žalosti u Meksiku i daje osećaj snage u Saudijskoj Arabiji.
Crveno ima višestruka značenja, od sreće u Kini, opasnosti u Evropi do žalosti na Obali Slonovače i smrti u Turskoj.
Belo znači žalovanje u Japanu.
(Više o teoriji boja i primeni možete pročitati ovde:
https://www.interaction-design.org/literature/topics/color-theory
Upravo zbog njenog značenja, zelena je jedna od primarnih boja u kolor šemi Blumen group agencije. Poručujemo vam da smo fokusirani na rast i razvoj: uvek u skladu sa vašom prirodom, potrebama I ciljevima I da uvek tragamo za svežim idejama.
Da ne bude nesporazuma, u svakom trenutku budite svesni da korisnici većinu svojih osećaja prema vašem brendu/proizvodu/usluzi vezuju za svoje iskustvo sa vama. Odabirom dobre boje i kolor šeme ćete doprineti dobrom iskustvu, ali nikako ne možete promeniti loše.