U organizaciji fondacije Friedrich Ebert Stiftung i Business info group-e u petak 23.februara održana je konferencija pod nazivom ‘Budućnost i potencijali kreativne industrije u Srbiji’ u Envoy conference centru u Beogradu.
Prema rečima Biljane Stepanović, moderatora konferencije, kreativna ekonomija predstavlja skup društvenih i poslovnih odnosa zasnovanih na znanju, idejama i korišćenju inovacija i kreativnosti. Osnovu kreativne ekonomije čini intelektualna svojina, nove ideje i njihovo korišćenje na tržištu. Zato kreativna ekonomija učvršćuje tržište znanja i vrlo je bitna za privredni napredak svake zemlje.
Govornici konferencije bili su Branka Totić, pomoćnica direktora Zavoda za intelektualnu svojinu, Nataša Pavlović Bujas, direktorka agencije Blumen group, Bojana Maljević, direktorka programa Kreativna produkcija Fakultet FEFA i Bojan Marjanović, urednik časopisa Lice ulice.
Tokom diskusije čuli su se mnogobrojni argumetni koji govore u prilog zanemarenog potencijala kreativne industrije u
Srbiji i sporog prilagođavanja srpske privrede svetskim trendovima kada je ovo polje delovanja u pitanju. „Najvažnije je da razbijemo stereotipe da je kreativna industrija nekakva prodaja magle“ – istakla je Nataša Pavlović Bujas i naglasila da upravo ove industrije doprinose uvećanju vrednosti proizvoda i usluga i boljem diferenciranju i pozicioniranju na tržištu.
Prema rečima Branke Totić, rezultati istraživanja Svetske banke iz 2012. godine pokazuju da je čak 4,61% ukupnog BDP-a u Srbiji išao na poslove koji su zasnovani na autorskom pravu, što je ekvivalentno učešću sektora rudarstva ili finansijskog sektora (kompletna studija dostupna je na linku http://bit.ly/2owAiGx)
Ana Ilić, savetnica predsednice vlade Ane Brnabić za kreativne industrije, koja je takođe prisustvovala ovom dođaju istakla je da je vlada prepoznala značaj kreativne industrije i pozvala sve prisutne da dođu na konferenciju o kreativnim industrijama koju će otvoriti premijerka Ana Brnabić 13. marta u 12 časova u Jugoslovenskoj kinoteci.