U SUSRET 8.martu: ŽENE vs. MUŠKARCI – RAZLIKE ZASNOVANE NA TRADICIONALNIM UVERENJIMA

Dosadašnja istraživanja pokazuju da je prosečna žena manje takmičarski nastrojena od prosečnog muškarca, manje je voljna da uđe u takmičenje i retko sebe doživljava i/ili opisuje kao takmičarku na bilo kom polju. Kada govorimo sa pozicije poslovnog okruženja, ta razlika u polovima najviše je vidljiva kada su u pitanju poslovne performanse – uspesi i dostignuća na radnom mestu.

 

Zašto je to tako?

Najverovatnije uzroke stručnjaci vide u ranijim evolutivnim pritiscima na žene, u – kroz istoriju – dugotrajnoj ulozi domaćice u patrijarhalnom društvu. Kroz istoriju, za svoje rezultate muškarci su bili nagrađivani z svoje rezultate, čime se gradilo i njihovo samopouzdanje. Žene su pak, sa svoje istorijski društveno pasivne pozicije, razvile niži nivo samopouzdanja, stidljivost i uzdržavanje od uključivanja u „takmičarsko“ ponašanje, sa duboko ukorenjenim uverenjem da ionako neće moći da pobede.

Istraživanje na uzorku od 2.331 osobe oba pola, prosečne starosti 34 godine, pokazalo je da čak 63%  manje žena u odnosu na muškarce, nije bilo uvereno da kompetitivni (takmičarski) ambijent donosi:

  • Povećanje performansi – uspešnost i dostignuća,
  • Osnaživanje karaktera,
  • Inovativna rešenja

 

Ovo naravno, značajno utiče na sve nas kada se nađemo u kompetitivnoj poziciji na radnom mestu, gde retko precizno vagamo šta nam učešće u toj „utakmici“ može zaista doneti, uprkos ukorenjenom, sopstvenom negativnom uverenju. I sledstveno, neminovan je uticaj takvog razmišljanja na rezultate naše profesionalne karijere i naših prihoda.

 

Kako ljudi uopšte dolaze do uverenja koja definišu njihovo ponašanje?

Ovo je samo jedno od pitanja koje se nametnulo iz istraživanja. Da li se uverenja renose preko vršnjaka, roditelja, škole ili popularne kulture? Da li su žene pesimističnije stoga što je i njihovo REALNO iskustvo danas upravo takvo? Da li rana iskustva muškaraca u takmičarksim sportovima nameću više pozitivnih stavova o konkurenciji?

 

Istraživanje je sprovedeno u među stanovnicima SAD. Ostavljamo vam na razmišljanje i procenu kakva je situacija na ovu temu među nama, ovde u Srbiji.

 

Testirajte svoja uverenja o kompetitivnosti i pročitajte više na linku:  https://hbr.org/2019/11/research-how-men-and-women-view-competition-differently

 

Srećan praznik svim damama!

Beograd, 11000 Radoja Domanovića 16 | office@blumengroup.rs